Dag 29 & 30, Resdag och Six Flags

Publicerad 2015-10-26 16:57:17 i Allmänt,

I lördags vad det alltså dags för att flyga vidare på vårt äventyr i USA. Under lördagen packade vi ihop sakerna på rummen innan det var dag att checka ut vid 12 tiden. Flyget skulle lyfta vid 22 på kvällen och vi skulle bli hämtade vid 19:30 vilket gav oss några timmar att döda. Vad finns det att göra då annat än gå upp till Gallerian och Starbucks en sista gång. Eftersom vi tillbringat så mycket tid där blev vi inte särskilt långvariga utan började dra oss tillbaka mot hotellet redan vid 16 tiden. Efter ett depåstopp på hotellet begav vi oss till en närliggande restaurang. Den sista timmen i Provo avnjöts på hotellet. Strax efter sju kom han som skulle ta oss till flygplatsen och tur var det att han var tidig eftersom det var vägarbete. På flygplatsen flöt allt på mycket smidigt och likaså flygningen på 2 timmar. Klockan 23 lokal tid landade vi och efter at hämtat bagaget och tagit en taxi på 30 min till hotellet var vi framme vid midnatt, helt utmattade.

Söndag, Six Flags
På grund av "vinter" säsongen är det endast öppet på helgerna vilket tvingade oss att välja söndagen för Six Flags. Kvart i nio blev vi hämtade på hotellet och tagna till en station där vi bytte till en buss som skulle ta oss till Six Flags. Förutom vi var det även folk som skulle till Universal Studios, därför tog det närmare timmen att ta sig till Six Flags. När vi kom dit var det kanske 10 min kö in innan vi fick komma in. Väl in kändes det som ett Görna Lund på droger. Det värsta vi har i Svergie fanns också här, fast med 5 loopar i, sedan blev det bara värre och värre. Sedan hände något väldigt roligt. i kön till en karusell hörde vi två tjejer prata svenska så vi började prata med dem, och det visade sig att de var från Gävle. De hade gått ur gymnasiet i sommras och jobbade nu som Au-pairer i USA. Resten av dagen tillbringade vi med dem, innan vi vid 17 var tvugna att åka hem. Vid den tiden hade vi dock hunnit åka alla karuseller och kände oss nöjda. På vägen hem hämtade vi återigen på Universal Studio men det gjorde även att vi fick lite av en sightsing i staden när vi lämnade av alla. På kvällen var vi helt slut och orkade knappt se på solsidan innan vi somnade.